tisdag 24 juli 2012

Sista dagen som Bostonturist...

Turist eller vad man ska kalla det. Jo, jag tröttnade lite på att flänga runt på turistiska saker. Det blev varmt idag. Jag hade joggat på morgonen. Sett Blue Man Group. Jag kände att det räcker nu... Nu vill jag komma igång med det jag är här för. Scratch... Men, men det blev lite knalla runt ändå. Jag har ju ett Charliecard för T-banan och då måste man ju åka lite också. Ganska enkelt att ta sig hit och dit med T-banan, bara man vet vilket håll man ska, Inbound eller Outbound...



Jag tänkte gå över bron till MIT, bara för att. Jag har ju varit där så jag vet hur det ser ut, men ändå. Vad är det egentligen det där med att gå över broar? Något symboliskt? Många segelbåtar ute på Charles river, var det i alla fall. Framme vid MIT gick jag runt lite på området, bara för att känna känslan. I mitt nästa liv ska jag ta en MBA, eller vad det heter, på MIT i kul-, kreativa- och spännande idéerprogrammet. LifeLong Kindergarten känns som en schysst ingångsvinkling.


Skön arkitektur på några av husen vid Campus, eller vad det nu är. Jag blev väl inte så långvarig utan åkte vidare till Park St för att strosa lite i Boston Commons, parken. Det var hyfsat varmt så jag satte mig i skuggan och filosoferade över the Swanboats och hur dom drevs fram... Vad tror ni svaret blev?


Jo, killen trampar, typ cykel, för att driva fram den. Bilden är lite suddig, men ändå. Utsagan är härmed bevisad.

Och så en annan grej att fundera på. Varför finns det så många statyer av viktiga män? Fanns det inga viktiga kvinnor? Eller var det männen som skapade allt? Teparty och allt... jag tror att 80 % av alla statyer är på viktiga män. Slutsats, statyer är viktiga symboler för ett samhälle som byggdes upp av män...?!? Ja, ja, låt gubbarna få ha sina statyer, annars får jag kanske inte komma in i landet fler gånger.


Mötet med Stephen blir i morgon. Då ska jag först vara på en workshop med nya webbaserade Scratch 2.0 och hur man kan använda webbkameran integrerat... Ska bli kul. Tills dess får ni kvällens film.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar