måndag 23 juli 2012

Chill out in Boston

Vaknade som vanligt, ungefär vid 6.00, hade optimistiskt satt iPhonen på 07.00. Frukost serveras 07.00 - 09.00 så det gäller att vara på hugget. Scrambled eggs, bacon, and a pancake, inte den frukost jag brukar äta men det fanns lite yoghurt också så det funkar. Den stora frågan var om jag skulle flänga runt på något eller bara ta det lugnt och strosa lite för att känna igen mig.

Jo, det blev chillout vid Quincy Market. Och lite runt hamnen vid havet, eller viken eller vad det nu är som går in där. Det är ganska mysigt att knalla runt och bara vara. Ibland blir det streetperformance och det är bara att tacka och ta emot.



Jag sneglade lite på ArtsBoston biljettförsäljningsställe (vilket knäppt ord... hittade inget annat) och Tonight´s show med Blue Man Group. Visst var jag sugen. Men kunde så klart inte bestämma mig. Snurrade runt flera varv, hade kollat priset på nätet och det låg vid ungefär 60$ och uppåt... Därför denna tvekan.

Kolla klipp på Youtube om du vill veta mer om Blue Man Group, jag får inte filma...

Men så tog jag ett beslut och det blir Blue Man Group i kväll kl. 20.00, och biljetten kostade "bara" 48$. Och så sneglar jag lite på en jazzklubb på torsdag, med en hyfsad gitarrist, Bruce Bartlett. Ska se om jag orkar efter en dag på Scratch@MIT. I morgon ska jag träffa Stephen Howell från Irland och ev. några från Japan. Stephen har gjort Kinect2Scratch och han har frågat mig om jag vill vara med i en internationell panel när han presenterar Kinect2Scratch. Jo, jag hoppas att jag kan tillföra något i alla fall. Har testat med några kids, så jag vet att det funkar. Lite utmaning. In english... still improving... scary...

Lite bilder från chilldagen...



Och en med rörliga bilder...

Nej, nu ska jag fixa lite inför Blue Man Group, ska bli kul...



2 kommentarer:

  1. Vad kan den gula "ostkroken" med texten "you know you love it" betyda? Ser kul ut.... Var står den någonstans?

    Sedan är det en gul tingest som ser ut som en blandning mellan buss och krigsfordon. Är det verkligen en turistbuss eller nåt? Gul den också :o).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ostkroken är någonslags skulptur, tror jag... Känns lite som någonslags reklampryl. Det finns vid Quincy Market på torget. Och turistkrigsfordonet.... Jo, dom har någonslags turer med sådana "bilar" som går på gatan, men också kör ner i vattnet för att fortsätta turen på vatten. Amfibiefordon... Lite coolt. Har inte provat, få se om det blir av.

      Radera